dissabte, 15 de febrer del 2014

E1/ Portbou - Llançà

Quatre anys després d'iniciar la nostra particular Travessa dels Pirineus, i sense haver-la encara acabat, comencem un nou projecte excursionista: recórrer la costa catalana de nord a sud, des de Portbou fins a Ulldecona. En aquesta nova aventura ens hi acompanyarà la Isona, que no té cap altre remei que anar allà on decidim portar-la els seus pares.

Aquesta vegada el recorregut no caldrà que el preparem gaire: hem decidit seguir sempre (o gairebé sempre) el conegut sender GR-92, anomenat també Sender del Mediterrani. Sense més preàmbuls doncs, som-hi!

Estació de Portbou. Deixem la furgo aparcada a Llançà i agafem el tren, que en pocs minuts ens deixa a Portbou.
12:15. Portbou. El punt exacte on comença el GR-92 és a la part més baixa de la Rambla de Catalunya, molt a prop de l'oficina de turisme.
La Platja Gran de Portbou.
12:45. Coll del Frare (205m). Girant el cap mentre pugem al coll, podem anar veient diferents perspectives del petit poble de Portbou i de les seves enormes instal·lacions ferroviàries. Tot ben encaixat entre les Alberes i el Mediterrani.
El coll, per on passa la avui quasi oblidada N-260, és el límit entre els termes municipals de Portbou i Colera, dos municipis que es van apropar moltíssim l'any 2006 amb la construcció del túnel.
Caminant per les faldes del Puig Pelat i el Puig del Falcó podem assaborir unes fantàstiques vistes sobre Colera i la part septentrional del Cap de Creus.
13:45. Després d'evitar un ramat de vaques i d'un brusc descens final arribem a Colera.
Platja de Colera. Un bon lloc on dinar, però avui hem decidit no carregar el menjar i fer parada en algun bar o restaurant de Colera. Acabem al primer lloc que trobem obert: el bar de la plaça Pi i Margall, presidida per un monumental plàtan que s'alça una desena de metres cap al cel.
15:30. Coll de Sant Antoni (70m). Amb vint minuts en fem prou per enfilar-nos per la Muntanya dels Canons fins a aquest lloc des d'on ja veiem la Platja de Garbet.
Entre tamarius.
L'encantadora i desolada Platja de Garbet és l'inici del tram més bonic de la jornada d'avui.
Entre Garbet i la Platja del Borró, el GR-92 ressegueix un preciós tram de camí de ronda.
16:15. La Platja del Borró és un dels diferents accessos a la petita península de Cap Ras.
La Platja de Canyelles es troba situada al sud de Cap Ras, a només cinc minuts de la del Borró.
Des d'aquí ja podem veure que el Port de Llançà no queda lluny.
17:00. Després de deixar enrere la famosa Platja de Grifeu, continuem caminant paral·lels a la N-260 fins a la Platja de l'Argilera, on agafem el passeig marítim de la zona urbanitzada del Port de Llançà.
Badia de Llançà.
17:10. Acabem la primera etapa d'Arran de l'aigua al Port de Llançà.